Mobilna Warszawa

Mobilna Warszawa

Studium obsługi transportowej Miasta-Ogrodu Sadyba

opublikowano: 2021-03-30 11:38, mrybczynska

Przedstawiamy Państwu analizę transportową rejonu Miasta-Ogrodu Sadyba

mapa przedstawiająca Miasto-Ogród Sadyba fot. miasta-ogród Sadyba

Obszar Miasto-Ogród Sadyba (MOS) wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 1559-A. Ochronie konserwatorskiej podlegają relacje przestrzenne pomiędzy obiektami zabudowy, rozplanowanie i geometra ulic, placów i działek, ukształtowanie linii zabudowy, gęstość zabudowy współzależność między zabudową, zielenią a przestrzenią otwartą, historyczna funkcja obszaru oraz wygląd zewnętrzny poszczególnych budowli.

W ramach opracowania:

  1. Wykonano analizę i diagnozę stanu istniejącego w odniesieniu do układu drogowego, komunikacji zbiorowej, infrastruktury dla pieszych i rowerów.
  2. Wykonano analizę parkingową.
  3. Zdefiniowano warianty zmian w systemie transportowym obszaru, dla których wykonano prognozy ruchu i przewozów pasażerskich.
  4. Na podstawie wykonanych analiz określono: zasady obsługi transportowej, sporządzono plan poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego, zasady organizacji ruchu w rejonie placówek oświatowych i zasady dla uporządkowania parkowania.
  5. Określono szacunkowy koszt proponowanych rozwiązań.
  6. Opracowano harmonogram realizacji zaproponowanych rozwiązań z podziałem na zadania organizacyjne i inwestycyjne oraz krótko i długoterminowe.

Obszar analizy wyznaczają ulice: Sobieskiego, Św. Bonifacego, Czyżewska (cmentarz), Woziwody, granica rezerwatu Jeziorko Czerniakowskiego, granica terenów zielonych (usytuowanych na wschód od ul. Jeziornej i Okrężnej), Ojcowską, Goplańską, Niemirowską i Nałęczowską.

W ramach opracowania zarekomedowano (w wariancie 3) wprowadzenie stref zamieszkania gdzie prędkośc ograniczona będzie do 20 km na godzinę oraz obszarów Tempo 30, które maja uprawnić poruszanie się mieszkańców w wyznaczonym obszarze i zapewnić bezpieczeństwo niechroninym uczestnikom ruchu drogowego, czyli pieszym i rowerzystom. 

Pliki do pobrania

  1. 1.
    Studium komunikacyjne Miasto-Ogród Sadyba - opracowanie
    (plik: Studium komunikacyjne MOS_raport końcowy.pdf, rozmiar pliku: 10793.2 KB)
    Pobierz
  2. 2.
    wariant 1
    (plik: Rys 17_MOS_wariant1.pdf, rozmiar pliku: 4087.42 KB)
    Pobierz
  3. 3.
    wariant 2
    (plik: Rys 18_MOS_wariant2.pdf, rozmiar pliku: 4056.15 KB)
    Pobierz
  4. 4.
    wariant 3 rekomendowany
    (plik: Rys 19_MOS_wariant3_REKOMENDOWANY.pdf, rozmiar pliku: 4096.01 KB)
    Pobierz
  5. 5.
    wariant 4
    (plik: Rys 20_MOS_wariant4.pdf, rozmiar pliku: 4111.2 KB)
    Pobierz
  6. 6.
    infrastruktura dla pieszych rekomendacje
    (plik: Rys 21_MOS_infrastruktura dla pieszych_rekomendacje.pdf, rozmiar pliku: 4322.4 KB)
    Pobierz
  7. 7.
    infrastruktura dla rowerów rekomendacje
    (plik: Rys 22_MOS_infrastruktura dla rowerów_rekomendacje.pdf, rozmiar pliku: 4241.18 KB)
    Pobierz
  8. 8.
    przekrój poprzeczny 1
    (plik: przekroje poprzeczne 1.pdf, rozmiar pliku: 256.73 KB)
    Pobierz
  9. 9.
    przekrój poprzeczny 2
    (plik: przekroje poprzeczne 2.pdf, rozmiar pliku: 239.92 KB)
    Pobierz
  10. 10.
    przekrój poprzeczny 3
    (plik: przekroje poprzeczne 3.pdf, rozmiar pliku: 262.07 KB)
    Pobierz
  11. 11.
    przekrój poprzeczny 4
    (plik: przekroje poprzeczne 4.pdf, rozmiar pliku: 407.55 KB)
    Pobierz