Wyniki WBR 2015 przedstawiono w Raporcie z Etapu III oraz w załącznikach, zawierających oprócz wyników WBR 2015, także:
Raport z Etapu III zakończono porównaniem wyników WBR 2015 z wynikami wcześniejszych badań zachowań komunikacyjnych mieszkańców Warszawy.
Do najważniejszych wyników WBR 2015 należą:
W badaniu internetowym blisko 38 % ankiet zawierało dane niepełne, niespójne lub błędne. Z ponad 11 tys. ankiet do dalszych prac pozostawiono ok. 7 tysięcy, których analiza wykazała duże różnice w strukturze wiekowej, sytuacji zawodowej i wielkości gospodarstw domowych respondentów między wiosennym badaniem bezpośrednim, a jesiennym internetowym. W konsekwencji wystąpiły również rozbieżności w wynikach badań zachowań komunikacyjnych. Uzyskane wyniki są zgodne tylko w grupach wiekowych lub zawodowych. Z uwagi na powyższe, wyniki tego badania nie mogły być wykorzystane do budowy modelu, jednak wnioski sformułowane w raporcie z tego badania wskazują na metody, dzięki którym wyniki kolejnych takich badań mogłyby być przydatne do tego celu.
Wykorzystując informacje i materiały zawarte w plikach udostępnionych poniżej nr 1, 3-10 prosimy o wskazywanie źródła, poprzez cytowanie: „Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu, opracowanie wykonane przez konsorcjum w składzie: PBS Sp. z o.o. (lider), Politechnika Krakowska i Politechnika Warszawska, na zamówienie m.st. Warszawy, Warszawa, czerwiec 2016”.
Wykorzystując informacje zawarte w pliku nr 2 prosimy o wskazywanie źródła, poprzez cytowanie: "Badanie zachowań komunikacyjnych mieszkańców Warszawy. Raport z badania ilościowego zrealizowanego na zamówienie m.st. Warszawy" ARC Rynek i Opinia, Warszawa, marzec 2015.
Pliki do pobrania znajdują sie poniżej (aktualizacja czerwiec – sierpień 2016 r.)