null

Skasujemy bilety kupione w aplikacji mobilnej

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Autor: Urząd m.st. Warszawy

Będzie można kupić dowolną liczbę biletów różnych rodzajów i skasować ten, który w danej sytuacji będzie przydatny. Od 2 kwietnia wprowadzamy zmiany w korzystaniu z biletów kupowanych w aplikacjach mobilnych.

- Dziś bilet, który kupujemy za pośrednictwem aplikacji, jest od razu skasowany. Nie można więc kupić biletów w dowolnym momencie czy „na zapas” i użyć wtedy, kiedy są potrzebne. Od 2 kwietnia korzystanie z takich biletów będzie łatwiejsze – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.  

W aplikacjach mobilnych będzie można kupić, podobnie jak to jest w przypadku biletów kartonikowych, od razu kilka biletów różnego rodzaju – bilety nie będą już automatycznie kasowane i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu.

Bilet z aplikacji będzie trzeba skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze - dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż.

Skasuj kodem

Skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. W górnej części pojazdu, naprzeciwko drzwi wejściowych, będą umieszczone naklejki z kodem QR przypisanym do konkretnego pojazdu. W metrze kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach, czyli tam, gdzie przekraczamy strefę biletową.

Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność będzie trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub przed wejściem do windy.

Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji także będą musieli zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych.

Kolejny bilet z pakietu

Przez minutę po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji będzie się na czerwono wyświetlał licznik upływającego czasu. Natomiast na trzy minuty przed końcem ważności biletu pasażer zostanie o tym fakcie poinformowany przez aplikację. Pasażer może wtedy dokupić drugi bilet lub wykorzystać bilet kupiony wcześniej, który automatycznie się aktywuje po zakończeniu ważności pierwszego biletu. Skorzystanie z funkcji przedłużenia biletu oznacza, że nie będzie trzeba skanować kodu w celu aktywacji nowego biletu. Ta funkcja będzie bardzo przydatna w szczególności przy przejazdach liniami metra.

Sama kontrola biletów będzie przebiegać bardzo prosto. Pasażer pokaże kontrolerowi skasowany bilet na urządzeniu mobilnym, a urządzenie kontrolerskie odczyta kod QR.

Zobacz galerię (2 zdjęć)