Wyniki wyszukiwania w serwisie Transport

  • Artykuł

    „Koncepcja komunikacyjno – urbanistyczna rozwiązania ul. Górczewskiej w związku z budową II linii metra”

  • Artykuł

    Minęły pierwsze dwa weekendy funkcjonowania Miejskiego Serwisu Rowerowego. Pomimo ochłodzenia i opadów punkt cieszył się sporym zainteresowaniem – w dniach 23-24 oraz 30 czerwca z usług serwisantów skorzystało 76 osób. Cieszy fakt bardzo pozytywnych opinii na temat inicjatywy i profesjonalizmu ekipy serwisowej, które wyrazili mieszkańcy w ankietach po wykonaniu usługi.

  • Artykuł

    Kolejne komisje powypadkowe, zgodnie z założeniami, odbywają się po każdym wypadku ze skutkiem śmiertelnym na terenie m.st. Warszawy. W spotkaniach uczestniczą przedstawiciele Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy oraz zarządców dróg.

  • Artykuł

    Zapraszamy serdecznie do Miejskiego Serwisu Rowerowego! W tegoroczne wakacje, po raz pierwszy m.st. Warszawa za pośrednictwem Biura Polityki Mobilności i Transportu organizuje Miejski Serwis Rowerowy (MSR), czyli bezpłatny serwis rowerowy dla mieszkańców. Punkt działa w weekendy od 23 czerwca do 26 sierpnia oraz 15 sierpnia, w godz. 10:00 – 18:00 w Letniej Strefie Rekreacji przy plaży miejskiej pod Mostem Poniatowskiego.

  • Artykuł

    "Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte", "Tu wszyscy tak parkują", "Mnie stać na to, żeby sobie tu stać", "Ja tylko na chwilę" – to tylko wybrane wymówki, które mogliśmy usłyszeć podczas realizacji spotu w ramach kampanii społecznej "10 metrów" Zarządu Dróg Miejskich.

  • Artykuł

    Od maja motocykliści mogą poruszać się po buspasie na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do H. Rzeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską).

  • Artykuł

    Efektywna obsługa obszaru śródmiejskiego transportem indywidualnym, obejmująca zachodni odcinek Obwodnicy Śródmiejskiej

  • Artykuł

    Zapraszamy do lektury VIII edycji Warszawskiego Raportu Rowerowego, w którym podsumowujemy miniony sezon rowerowy. W Warszawie jest obecnie 537,66 km infrastruktury rowerowej oraz ponad 9.400 stojaków rowerowych, a w systemie Veturilo do dyspozycji użytkowników jest ponad 5.000 rowerów.

  • Artykuł

    5 kwietnia to Dzień Grzeczności za Kierownicą. Ten dzień, będący zarazem swoistą akcją społeczną został wiele lat temu wymyślony we Francji. Z czasem przekształcił się tam w Tydzień Kurtuazji na Ulicach.

  • Artykuł

    Budowa metra to element polityki transportowej Warszawy. Ale czy ulice, pod którymi powstaje tak szybki i niezawodny środek komunikacji miejskiej nie powinny się również zmieniać?

  • Artykuł

    Warszawiacy coraz chętniej korzystają z roweru jako środka transportu. Przypominamy prawidłowe zachowania na drodze, które poprawiają bezpieczeństwo kierowców i rowerzystów.

  • Artykuł

    Informujemy, że w siedzibie Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Al. Jerozolimskich 28 rozpoczął funkcjonowanie samoobsługowy terminal płatniczy.

  • Artykuł

    Władze stolicy starają się umożliwić warszawskim motocyklistom korzystanie z buspasów.

  • Artykuł

    Opracowanie pn. "Projekt obsługi zabytkowych i szczególnie cennych pod względem przyrodniczym rejonów m.st. Warszawy - Traktu Królewskiego i Lasku Bielańskiego autobusami elektrycznymi" zostało wykonane przez firmę VIA VISTULA FRANEK I SAPOŃ Sp. J. na zlecenie Biura Polityki Mobilności i Transportu (d. Biuro Drogownictwa i Komunikacji).

  • Artykuł

    W dniu wczorajszym odbyło się kolejne spotkanie działającej przy Biurze Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Branżowej Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu, którego przedmiotem była dyskusja na temat pracy komisji ds. wypadków drogowych.

  • Artykuł

    W dniu 21 grudnia 2016 r. w Biurze Drogownictwa i Komunikacji w Pionie Inżyniera Ruchu odbyło się spotkanie w sprawie opiniowania projektów dotyczących rozwoju ruchu rowerowego.

  • Artykuł

    W związku z rozbieżnością oczekiwań społecznych oraz różnorodnymi konfliktami przestrzennymi, które z całą ostrością ujawniły się w czasie prac przygotowawczych do budowy ul. Tysiąclecia prowadzonych w latach 2007 – 2011, w 2012 r. zostało zamówione Studium, którego celem było ustalenie optymalnych zasad kształtowania układu ulicznego i transportu publicznego w korytarzu tej ulicy.

  • Artykuł

    W dniu dzisiejszym zwołana została komisja na miejscu poniedziałkowego wypadku na ul. Wileńskiej, w który zginęła kobieta. W komisji uczestniczyli przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu, Zarządu Dróg Miejskich oraz Komendy Stołecznej Policji.

  • Artykuł

    Celem opracowania było ustalenie najpilniejszych potrzeb komunikacyjnych dzielnicy Targówek w układzie drogowym. Opracowanie zostało wykonane na zamówienie m.st. Warszawy przy aktywnym udziale przedstawicieli Rady i Zarządu Dzielnicy Targówek.

  • Artykuł

    Pracownicy Biura Polityki Mobilności i Transportu pracują przy weryfikacji pomysłów zgłoszonych przez mieszkańców Warszawy do budżetu partypacyjnego w kategorii komunikacja/drogi.

  • Artykuł

    Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy oraz Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie zaprasza do udziału w Forum Komunikacyjnym, które odbędzie się w dniu 15 lutego 2018r. o godz. 17:00 w Warszawski Dom Technika NOT przy ul. T. Czackiego 3/5 w Warszawie sala C, V piętro (dojazd windą). Tematem spotkanie będzie stan realizacji II linii metra w Warszawie. Wstęp wolny.

  • Artykuł

    „U-space – trzeci wymiar miasta. UE – samorządy – drony” – pod takim hasłem 8 lutego 2018 r. w miejskim Centrum Kreatywności Targowa odbyła się debata samorządowa, w której uczestniczyli przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu.

  • Artykuł

    W dniu 7 lutego 2018 r. kierownictwo Biura Polityki Mobilności i Transportu uczestniczyło w spotkaniu Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu, zorganizowanym przez Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym.

  • Artykuł

    W dniu 8 lutego o godz. 16.30 w Urzędzie Dzielnicy Ochota odbyło się posiedzenie Komisji Doraźnej ds. przeglądu i zasadności stawiania słupków drogowych przy ulicach Dzielnicy Ochota, W debacie wzięli udział przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu. Tematem spotkania było bezpieczeństwo oraz projekt organizacji ruchu na ul. Skarżyńskiego, gdzie zostały zamontowane słupki.

  • Artykuł

    Prezentacja została przedstawiona na spotkaniu informacyjnym dotyczącym obsługi transportowej obszaru Odolan, które odbyło się w dniu 29 stycznia (poniedziałek) 2018 r.o godz. 18:00 w Szkole Podstawowej nr 132 przy ul. Grabowskiej 1.

  • Artykuł

    Na rondzie R. Dmowskiego będzie można przejść przez Aleje Jerozolimskie i Marszałkowską bez schodzenia do podziemi. Naziemne przejścia dla pieszych ułatwią też dojście do przystanków tramwajowych, a przejazdy rowerowe pomogą cyklistom przejechać przez to skrzyżowanie.

  • Artykuł

    Celem opracowania było przygotowanie koncepcji utworzenia przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych w poziomie jezdni na zachodnim wlocie Ronda Waszyngtona oraz dostosowanie sygnalizacji świetlnej do projektowanych zmian w organizacji ruchu.

  • Artykuł

    Opracowanie zostało wykonane w celu określenia zakresu przekształceń Ronda Dmowskiego i jest kontynuacją koncepcji przygotowanej przez firmę DAWOS Sp. z o.o. dla zagospodarowania korytarzy ulic Marszałkowskiej i al. Jerozolimskich, która określiła zakres przekształceń w/w przestrzeni publicznych służących poprawie walorów użytkowych dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu.

  • Artykuł

    Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy w celu określenia zakresu przekształceń korytarzy ul. Marszałkowskiej i al. Jerozolimskich, służących poprawie ich walorów użytkowych dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu (pieszych i rowerzystów) oraz poprawie jakości przestrzeni publicznej.

  • Artykuł

    Nowe zarządzenie dotyczące standardów infrastruktury dla pieszych. W dniu 23.10.2017r., Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy podpisała zarządzenie nr 1682/2017 w sprawie tworzenia dostępnej przestrzeni, w tym infrastruktury dla pieszych dla każdego, bez względu na wiek i sprawność.

  • Artykuł

    Od lipca 2017 roku dostępna jest kolejna aktualizacja Modelu Transportowego Aglomeracji Warszawskiej MTAW 2016.

  • Artykuł

    Licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką może być udzielona na okres od 2 do 50 lat.

  • Artykuł

    Oddajemy do Państwa dyspozycji najnowszy Warszawski Raport Rowerowy 2016 w nowej szacie graficznej. W broszurze można znaleźć m.in. informacje o nowych drogach i parkingach rowerowych, systemie B+R i bardzo popularnym wśród warszawiaków systemie roweru publicznego VETURILO.

  • Artykuł

    Model Transportowy Aglomeracji Warszawskiej MTAW 2016 użytkowany od połowy 2016 roku, w wyniku uwag i wniosków zgłoszonych w koreferatach opracowanych na zamówienie m.st. Warszawy oraz przez użytkowników modelu, został gruntownie zweryfikowany i poprawiony przez zespół jego autorów z Politechniki Krakowskiej i Politechniki Warszawskiej.

  • Artykuł

    Zmiany w oznakowaniu warszawskich taksówek

  • Artykuł

    „Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego” jest wielowymiarowym opracowaniem, w ramach którego analizowane są pojawiające się problemy komunikacyjne w obrębie wskazanego obszaru. Obszar objęty analizą to przede wszystkim Służewiec Biurowy (okolice ulicy Domaniewskiej przy linii kolejowej), ale również osiedla mieszkaniowe zlokalizowane na północ od ulicy Woronicza oraz na południe i południowy wschód od ul. Marynarskiej. Poniżej przedstawiono granice opracowania.

  • Artykuł

    M.st. Warszawa informuje, że pod koniec minionego roku wprowadzono dodatkową formę potwierdzania odpowiedniego stanu zdrowia kierowców taksówek.

  • Artykuł

    Spotkania ws. opiniowania projektów rowerowych

  • Artykuł

    Plakaty i ulotki kampanii „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” są wciąż obecne na dworcach i w urzędach, jednak można pokusić się o pierwsze podsumowanie działań tegorocznej akcji. Materiały informacyjne dystrybuowane wśród mieszkańców i turystów można liczyć w tysiącach.

  • Artykuł

    W Warszawie obowiązują dwie strefy opłat za przewozy taksówkami, których granice oznaczone zostały znakami

  • Artykuł

    Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych dotyczących:

  • Artykuł

    Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Przewoźnik drogowy jest zobowiązany w terminie 14 dni od dnia zawieszenia zawiadomić o tym fakcie organ licencyjny oraz zwrócić licencję taxi.

  • Artykuł

    Padłeś ofiarą nieuczciwego przewoźnika? Sprawdź, gdzie możesz dochodzić swoich praw.

  • Artykuł

    Szczegółowy zakres Warszawskiego Badania Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu ustalono wykorzystując wyniki dialogu technicznego.

  • Artykuł

    W dniu 8 czerwca 2016r. podczas spotkania Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu została zaprezentowana realizacja Strategii Transportowej. W załączonej prezentacji znajdują sie dokonania m.st. Warszawy w dziedzinie rozwoju systemu transportowego Warszawy od 2009r. do chwili obecnej.

  • Artykuł

    Model Transportowy Aglomeracji Warszawskiej 2016 (MTAW 2016) został zbudowany i skalibrowany na podstawie badań i pomiarów wykonanych w WBR 2015 oraz źródeł wtórnych: badań i pomiarów wykonanych przez inne podmioty oraz danych statystycznych.

  • Artykuł

    Warunki jakie należy spełnić, aby uzyskać licencję na wykonywanie transportu drogowego taksówką zostały określone w art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1907 ze zm.).

  • Artykuł

    Niniejsze opracowanie zostało wykonane na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy w celu ustalenia sposobu prowadzenia ruchu rowerowego na drogach publicznych znajdujących się w granicach dzielnicy Żoliborz oraz poprawy warunków ruchu pieszego.

  • Artykuł

    Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu zostało wykonane w latach 2015 i 2016 na zamówienie m.st. Warszawy i składało się z dwóch części:

  • Artykuł

    Wyniki Warszawskiego Badania Ruchu 2015