Wyniki wyszukiwania w serwisie Transport - Aktualności

  • Artykuł

    Poniżej znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Warszawskiego Badania Ruchu 2015:

  • Artykuł

    Przygotowanie badań i pomiarów trwało od lutego do kwietnia 2015 r.

  • Artykuł

    Koncepcja rozwiązania ruchu rowerowego w centralnym obszarze Warszawy w związku z uruchomieniem Systemu Roweru Publicznego wraz z wytycznymi do projektów organizacji ruchu (2013 r.)

  • Artykuł

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego to zbiór zasad dotyczących bezpieczeństwa poruszania się po drogach a także dziedzina zajmująca się kształtowaniem właściwych warunków dla ruchu drogowego.

  • Artykuł

    Jak załatwić sprawę? Kliknij na odpowiedni odnośnik i postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie. W razie pytań skontaktuj sie z nami.

  • Artykuł

    Warszawa jako węzeł drogowy. Połaczenia drogowe.

  • Artykuł

    Prezydent m. st. Warszawy, na mocy ustawy o drogach publicznych z 21 marca 1985 r, zarządza warszawskimi drogami krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi, za wyjątkiem dróg ekspresowych, które są pod zarządem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

  • Artykuł

    Układ drogowy zapewnia połączenia z większością ważnych ośrodków województwa (Radom, Płock, Siedlce, Ostrołęka, Ciechanów) położonych promieniście w odległości do 100 km od stolicy. Standard tych połączeń jest zróżnicowany. Najlepszy z Radomiem (droga ekspresowa S7), a najsłabszy z Ostrołęką i Ciechanowem.

  • Artykuł

    W warszawskim węźle drogowym zbiegają się drogi znaczenia podstawowego.

  • Artykuł

    W ruchu międzynarodowym Warszawa stanowi ważne ogniwo systemu transeuropejskich korytarzy drogowo-kolejowych (Trans European Network – TEN), łączących państwa członkowskie UE.

  • Artykuł

    Organizatorzy ruchu rowerowego

  • Artykuł

    Warszawski Raport Rowerowy jest wydawany w celu promowania ruchu rowerowego jako alternatywnego środka transportu i informowania o realizacji Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne w tym zakresie. Jest to cykl publikacji podsumowujących działania miasta w zakresie rozwoju transportu rowerowego.

  • Artykuł

    Idea roweru publicznego powstała w miastach w wyniku podjęcia realizacji polityk transportowych zrównoważonego rozwoju. W obowiązującej w Warszawie „Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne” jednym z zadań jest promowanie ruchu rowerowego. Celem realizacji tego zadania jest ograniczenie natężenia ruchu samochodowego, szczególnie w obszarze śródmiejskim, poprzez stworzenie atrakcyjnych warunków zachęcających do korzystania z rowerów.

  • Artykuł

    Część miejskich parkingów rowerowych tworzy tzw. system B+R (bike and ride) pozwalający na zaparkowanie roweru na przystankach komunikacji publicznej i kontynuowanie podróży metrem, koleją, tramwajem lub autobusem.

  • Artykuł

    Projekt budowlany infrastruktury drogowej składany jest do Biura Polityki Mobilności i Transportu (BPMiT) Urzędu m.st. Warszawy. Projekt jest przekazywany do Wydziału Stałej Organizacji Ruchu (WSOR), Sekcji Geometrii Drogi w BPMiT w celu uzyskania opinii na temat rozwiązań geometrycznych.

  • Artykuł

    Historia budowy parkingów P+R (Park and Ride, Parkuj i Jedź) rozpoczęła się od uchwalenia w 1995 roku „Polityki transportowej dla m.st. Warszawy”. System ten określono jako „(…) jedno z narzędzi do ograniczenia ruchu samochodów osobowych w centrum przy priorytecie dla transportu publicznego (…)”.

  • Artykuł

    W 2005 roku wznowiono, po wielu latach przerwy, pasażerski transport wodny. Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. uruchomiły tramwaj wodny pierwotnie na trasie Stare Miasto – Most Poniatowskiego.

  • Artykuł

    W Warszawskim Węźle Kolejowym zbiegają się linie kolejowe o znaczeniu państwowym i lokalnym. Ze względu na warunki techniczne i bezpieczeństwo ruchu dzielą się one na linie magistralne, I-rzędne, II-rzędne i III-rzędne.

  • Artykuł

    Pierwsze plany budowy metra w Warszawie datowane są na lata 20-ste XX wieku. Projekt zakładał budowę dwóch krzyżujących się linii: pierwszej – biegnącej od Pl. Unii Lubelskiej na Muranów (oś północ-południe) i drugiej - łączącej Wolę z Pragą (oś wschód-zachód).

  • Artykuł

    Programy rozwoju infrastruktury rowerowej to dokumenty określające plany inwestycyjne miasta w zakresie rozwoju sieci dróg rowerowych w mieście, przygotowywane są na daną perspektywę finansową UE.

  • Artykuł

    Według stanu na kwiecień 2019r. system komunikacji tramwajowej w Warszawie składa się z 26 linii tramwajowych, obsługiwanych przez Spółkę Tramwaje Warszawskie. Łączna długość linii tramwajowych wynosi ok. 356 km, natomiast średnia długość linii tramwajowych wynosi ok. 14 km

  • Artykuł

    W Warszawie obowiązuje Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy nr 5523/2010 ze zm. określające działania na rzecz rozwoju ruchu rowerowego oraz określające Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie.

  • Artykuł

    W celu sprawdzenia stopnia realizacji Strategii Transportowej, trzy lata po jej uchwaleniu, Biuro Polityki Mobilności i Transportu (dawne Biuro Drogownictwa i Komunikacji) zleciło w 2012 roku wykonanie opracowania pn. „Ocena realizacji Strategii Transportowej m.st. Warszawy”.

  • Artykuł

    W dniu 22 czerwca 2010 roku na ulicy Traugutta przy Krakowskim Przedmieściu, otwarta została wystawa przedstawiająca Strategię Transportową m.st. Warszawy. Plenerowa ekspozycja, składająca się z około 40 plansz, prezentowała najważniejsze zagadnienia rozwoju stołecznego transportu.

  • Artykuł

    Prezentowana publikacja jest syntezą dokumentu pn. „Strategia zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, w tym Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego Warszawy” z zaktualizowanym stanem istniejącym.

  • Artykuł

    Rower jest najbardziej przyjaznym dla środowiska środkiem transportu. W ostatnich latach rower zaczął być doceniany jako wygodny środek transportu i traktowany przez kierowców jako pełnoprawny uczestnik ruchu drogowego. Śladem innych miast europejskich Warszawa zachęca do ograniczania komunikacji samochodowej stawiając na transport publiczny, aktywizując mieszkańców do ruchu rowerowego i pieszego.

  • Artykuł

    Podstawowym środkiem transportu zbiorowego w Warszawie są autobusy. Operatorzy działający na zlecenie ZTM obsługują linie dzienne miejskie i podmiejskie (265 linii, kwiecień 2019) i linie nocne (41 linie). Średnia długość linii autobusowej dziennej wynosi ok. 15,5 km, natomiast nocnej ok. 17 km.

  • Artykuł

    Publiczny transport zbiorowy w Warszawie oparty jest o komunikację autobusową, tramwajową, kolejową i metro. Organizatorem komunikacji miejskiej na terenie Warszawy jest, z upoważnienia Prezydenta m.st. Warszawy, Zarząd Transportu Miejskiego.

  • Artykuł

    Prognoza oddziaływania na środowisko jest formalnie wymaganym przez przepisy prawa ochrony środowiska dokumentem oceniającym projekty planów, strategii i programów, których realizacja może znacząco oddziaływać na środowisko.Opracowanie odnosi się do większości zagadnień, a zwłaszcza celów i zadań formułowanych w projekcie Strategii. Omówiono zawartość Strategii oceniając powiązania z innymi dokumentami polskimi i europejskimi dotyczącym rozwoju transportu oraz ochrony środowiska.

  • Artykuł

    "Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne, w tym Zrównoważony Plan Rozwoju Transportu Publicznego Warszawy", opracowana przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu (dawniej: Biuro Drogownictwa i Komunikacji) we współpracy z ekspertami zewnętrznymi, jest dokumentem zawierającym długoterminowe zadania i kierunki działań inwestycyjnych obejmujące system transportowy aglomeracji warszawskiej.