Wyniki wyszukiwania w serwisie Transport - Aktualności

  • Artykuł

    W dniu dzisiejszym zwołana została komisja na miejscu poniedziałkowego wypadku na ul. Wileńskiej, w który zginęła kobieta. W komisji uczestniczyli przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu, Zarządu Dróg Miejskich oraz Komendy Stołecznej Policji.

  • Artykuł

    Celem opracowania było ustalenie najpilniejszych potrzeb komunikacyjnych dzielnicy Targówek w układzie drogowym. Opracowanie zostało wykonane na zamówienie m.st. Warszawy przy aktywnym udziale przedstawicieli Rady i Zarządu Dzielnicy Targówek.

  • Artykuł

    Pracownicy Biura Polityki Mobilności i Transportu pracują przy weryfikacji pomysłów zgłoszonych przez mieszkańców Warszawy do budżetu partypacyjnego w kategorii komunikacja/drogi.

  • Artykuł

    Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy oraz Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Warszawie zaprasza do udziału w Forum Komunikacyjnym, które odbędzie się w dniu 15 lutego 2018r. o godz. 17:00 w Warszawski Dom Technika NOT przy ul. T. Czackiego 3/5 w Warszawie sala C, V piętro (dojazd windą). Tematem spotkanie będzie stan realizacji II linii metra w Warszawie. Wstęp wolny.

  • Artykuł

    „U-space – trzeci wymiar miasta. UE – samorządy – drony” – pod takim hasłem 8 lutego 2018 r. w miejskim Centrum Kreatywności Targowa odbyła się debata samorządowa, w której uczestniczyli przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu.

  • Artykuł

    W dniu 7 lutego 2018 r. kierownictwo Biura Polityki Mobilności i Transportu uczestniczyło w spotkaniu Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu, zorganizowanym przez Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym.

  • Artykuł

    W dniu 8 lutego o godz. 16.30 w Urzędzie Dzielnicy Ochota odbyło się posiedzenie Komisji Doraźnej ds. przeglądu i zasadności stawiania słupków drogowych przy ulicach Dzielnicy Ochota, W debacie wzięli udział przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu. Tematem spotkania było bezpieczeństwo oraz projekt organizacji ruchu na ul. Skarżyńskiego, gdzie zostały zamontowane słupki.

  • Artykuł

    Prezentacja została przedstawiona na spotkaniu informacyjnym dotyczącym obsługi transportowej obszaru Odolan, które odbyło się w dniu 29 stycznia (poniedziałek) 2018 r.o godz. 18:00 w Szkole Podstawowej nr 132 przy ul. Grabowskiej 1.

  • Artykuł

    Na rondzie R. Dmowskiego będzie można przejść przez Aleje Jerozolimskie i Marszałkowską bez schodzenia do podziemi. Naziemne przejścia dla pieszych ułatwią też dojście do przystanków tramwajowych, a przejazdy rowerowe pomogą cyklistom przejechać przez to skrzyżowanie.

  • Artykuł

    Celem opracowania było przygotowanie koncepcji utworzenia przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych w poziomie jezdni na zachodnim wlocie Ronda Waszyngtona oraz dostosowanie sygnalizacji świetlnej do projektowanych zmian w organizacji ruchu.

  • Artykuł

    Opracowanie zostało wykonane w celu określenia zakresu przekształceń Ronda Dmowskiego i jest kontynuacją koncepcji przygotowanej przez firmę DAWOS Sp. z o.o. dla zagospodarowania korytarzy ulic Marszałkowskiej i al. Jerozolimskich, która określiła zakres przekształceń w/w przestrzeni publicznych służących poprawie walorów użytkowych dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu.

  • Artykuł

    Opracowanie zostało wykonane na zlecenie Biura Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy w celu określenia zakresu przekształceń korytarzy ul. Marszałkowskiej i al. Jerozolimskich, służących poprawie ich walorów użytkowych dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu (pieszych i rowerzystów) oraz poprawie jakości przestrzeni publicznej.

  • Artykuł

    Nowe zarządzenie dotyczące standardów infrastruktury dla pieszych. W dniu 23.10.2017r., Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy podpisała zarządzenie nr 1682/2017 w sprawie tworzenia dostępnej przestrzeni, w tym infrastruktury dla pieszych dla każdego, bez względu na wiek i sprawność.

  • Artykuł

    Od lipca 2017 roku dostępna jest kolejna aktualizacja Modelu Transportowego Aglomeracji Warszawskiej MTAW 2016.

  • Artykuł

    Licencja na wykonywanie transportu drogowego taksówką może być udzielona na okres od 2 do 50 lat.

  • Artykuł

    Oddajemy do Państwa dyspozycji najnowszy Warszawski Raport Rowerowy 2016 w nowej szacie graficznej. W broszurze można znaleźć m.in. informacje o nowych drogach i parkingach rowerowych, systemie B+R i bardzo popularnym wśród warszawiaków systemie roweru publicznego VETURILO.

  • Artykuł

    Model Transportowy Aglomeracji Warszawskiej MTAW 2016 użytkowany od połowy 2016 roku, w wyniku uwag i wniosków zgłoszonych w koreferatach opracowanych na zamówienie m.st. Warszawy oraz przez użytkowników modelu, został gruntownie zweryfikowany i poprawiony przez zespół jego autorów z Politechniki Krakowskiej i Politechniki Warszawskiej.

  • Artykuł

    Zmiany w oznakowaniu warszawskich taksówek

  • Artykuł

    „Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego” jest wielowymiarowym opracowaniem, w ramach którego analizowane są pojawiające się problemy komunikacyjne w obrębie wskazanego obszaru. Obszar objęty analizą to przede wszystkim Służewiec Biurowy (okolice ulicy Domaniewskiej przy linii kolejowej), ale również osiedla mieszkaniowe zlokalizowane na północ od ulicy Woronicza oraz na południe i południowy wschód od ul. Marynarskiej. Poniżej przedstawiono granice opracowania.

  • Artykuł

    M.st. Warszawa informuje, że pod koniec minionego roku wprowadzono dodatkową formę potwierdzania odpowiedniego stanu zdrowia kierowców taksówek.

  • Artykuł

    Spotkania ws. opiniowania projektów rowerowych

  • Artykuł

    Plakaty i ulotki kampanii „Taxi. Sprawdź, zanim wsiądziesz” są wciąż obecne na dworcach i w urzędach, jednak można pokusić się o pierwsze podsumowanie działań tegorocznej akcji. Materiały informacyjne dystrybuowane wśród mieszkańców i turystów można liczyć w tysiącach.

  • Artykuł

    W Warszawie obowiązują dwie strefy opłat za przewozy taksówkami, których granice oznaczone zostały znakami

  • Artykuł

    Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych dotyczących:

  • Artykuł

    Przewoźnik drogowy może zawiesić, w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Przewoźnik drogowy jest zobowiązany w terminie 14 dni od dnia zawieszenia zawiadomić o tym fakcie organ licencyjny oraz zwrócić licencję taxi.

  • Artykuł

    Padłeś ofiarą nieuczciwego przewoźnika? Sprawdź, gdzie możesz dochodzić swoich praw.

  • Artykuł

    Szczegółowy zakres Warszawskiego Badania Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu ustalono wykorzystując wyniki dialogu technicznego.

  • Artykuł

    W dniu 8 czerwca 2016r. podczas spotkania Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu została zaprezentowana realizacja Strategii Transportowej. W załączonej prezentacji znajdują sie dokonania m.st. Warszawy w dziedzinie rozwoju systemu transportowego Warszawy od 2009r. do chwili obecnej.

  • Artykuł

    Model Transportowy Aglomeracji Warszawskiej 2016 (MTAW 2016) został zbudowany i skalibrowany na podstawie badań i pomiarów wykonanych w WBR 2015 oraz źródeł wtórnych: badań i pomiarów wykonanych przez inne podmioty oraz danych statystycznych.

  • Artykuł

    Warunki jakie należy spełnić, aby uzyskać licencję na wykonywanie transportu drogowego taksówką zostały określone w art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1907 ze zm.).

  • Artykuł

    Niniejsze opracowanie zostało wykonane na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy w celu ustalenia sposobu prowadzenia ruchu rowerowego na drogach publicznych znajdujących się w granicach dzielnicy Żoliborz oraz poprawy warunków ruchu pieszego.

  • Artykuł

    Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu zostało wykonane w latach 2015 i 2016 na zamówienie m.st. Warszawy i składało się z dwóch części:

  • Artykuł

    Wyniki Warszawskiego Badania Ruchu 2015

  • Artykuł

    Wzrost roli transportu pieszego i dostępności przestrzeni publicznych dla wszystkich grup użytkowników jest jednym z celów Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne.

  • Artykuł

    Biuro Drogownictwa i Komunikacji zleciło wykonanie opracowania pt. "Przeprowadzenie badań parkingowych oraz analiza zasadności wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na obszarze osiedla Saska Kępa w dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy". Zapraszamy do zapoznania się z wynikiem analizy.

  • Artykuł

    Zapraszamy do lektury szóstej edycji Warszawskiego Raportu Rowerowego, w którym podsumowujemy miniony sezon rowerowy. W Warszawie jest obecnie 457 km sieci infrastruktury rowerowej oraz ponad 7000 stojaków rowerowych w ponad 1300 lokalizacjach.

  • Artykuł

    Aktualizacja modelu ruchu 2010

  • Artykuł

    Warszawskie badanie ruchu 2005

  • Artykuł

    Warszawskie badanie ruchu 1998

  • Artykuł

    Warszawskie badanie ruchu 1993

  • Artykuł

    Kompleksowe badania ruchu 1980

  • Artykuł

    Kompleksowe badania ruchu 1969

  • Artykuł

    Historyczne badania ruchu w Warszawie

  • Artykuł

    W ramach realizacji polityki transportowej Urząd m.st. Warszawy przygotował dokumenty określające jednolite standardy i wytyczne projektowania przestrzeni dla pieszych zwracając szczególną uwagę na jakość nawierzchni dla pieszych. Określenie szczegółowych wymagań dla infrastruktury ma na celu zwiększenie roli i jakości transportu pieszego z uwzględnieniem potrzeb wszystkich grup użytkowników w tym osób starszych i niepełnosprawnych, prowadzacych wózki dziecięce czy osób z bagażem.

  • Artykuł

    W 2015 roku wykonano Warszawskie Badanie Ruchu (WBR 2015). Tego typu kompleksowe pomiary ruchu wykonuje się w Warszawie cyklicznie od 1980 roku.

  • Artykuł

    Przedmiotem opracowania jest koncepcja rozwiązania węzła Trasy Olszynki Grochowskiej z Trasą Siekierkowską oraz ulicami Ostrobramską i Grochowską wraz z zasadą obsługi komunikacyjnej przyległych terenów, uwzględniające wnioski i postulaty zgłoszone przez właścicieli nieruchomości, inwestorów, projektantów, Radę Dzielnicy Praga Południe, ZTM i ZDM.

  • Artykuł

    Przedmiotem opracowania jest koncepcja rozwiązania węzła Trasy Olszynki Grochowskiej z Trasą Siekierkowską oraz ulicami Ostrobramską i Grochowską wraz analizą moŜliwości zlokalizowania w tym rejonie pętli tramwajowo-autobusowej i parkingu „Park and Ride”.

  • Artykuł

    Przedmiotem zamówienia są rozwiązania komunikacyjne planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej na odcinku od ul. Przewodowej do północnej granicy miasta, wraz z węzłami i skrzyżowaniami oraz przyległym pasem terenu. Z zamówienia wyłączony jest odcinek pomiędzy węzłem z Trasą Siekierkowską i węzłem z ul. Grochowską wraz z tymi węzłami.

  • Artykuł

    Warszawski raport o ruchu pieszym

  • Artykuł

    „Plan zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego (…)”, zwany także „Planem transportowym” powstał w wyniku realizacji zapisów Ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym. Jego zakres ustala ww. Ustawa oraz rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 maja 2011r. w sprawie szczegółowego zakresu planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2011 r. nr 117 poz. 684).

  • Artykuł

    Warszawa zmienia się infrastrukturalnie. Powstają nowe osiedla mieszkaniowe i centra biurowe, które potrzebują energii, sprawnej komunikacji i … czystego powietrza. Próbę przybliżenia warszawiakom zagadnień dot. efektywności energetycznej i zrównoważonego rozwoju podejmuje coroczna kampania edukacyjna pod hasłem „Warszawskie Dni Energii”. Wydarzenie organizowane jest w ramach inicjatywy Komisji Europejskiej realizowanej jako Europejski Tydzień Zrównoważonej...

  • Artykuł

    Model ruchu jest matematycznym odwzorowaniem procesów zachodzących w systemie transportowym.

  • Artykuł

    Poniżej znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące Warszawskiego Badania Ruchu 2015:

  • Artykuł

    Przygotowanie badań i pomiarów trwało od lutego do kwietnia 2015 r.

  • Artykuł

    Koncepcja rozwiązania ruchu rowerowego w centralnym obszarze Warszawy w związku z uruchomieniem Systemu Roweru Publicznego wraz z wytycznymi do projektów organizacji ruchu (2013 r.)

  • Artykuł

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego to zbiór zasad dotyczących bezpieczeństwa poruszania się po drogach a także dziedzina zajmująca się kształtowaniem właściwych warunków dla ruchu drogowego.

  • Artykuł

    Jak załatwić sprawę? Kliknij na odpowiedni odnośnik i postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie. W razie pytań skontaktuj sie z nami.

  • Artykuł

    Warszawa jako węzeł drogowy. Połaczenia drogowe.

  • Artykuł

    Prezydent m. st. Warszawy, na mocy ustawy o drogach publicznych z 21 marca 1985 r, zarządza warszawskimi drogami krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi, za wyjątkiem dróg ekspresowych, które są pod zarządem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

  • Artykuł

    Układ drogowy zapewnia połączenia z większością ważnych ośrodków województwa (Radom, Płock, Siedlce, Ostrołęka, Ciechanów) położonych promieniście w odległości do 100 km od stolicy. Standard tych połączeń jest zróżnicowany. Najlepszy z Radomiem (droga ekspresowa S7), a najsłabszy z Ostrołęką i Ciechanowem.

  • Artykuł

    W warszawskim węźle drogowym zbiegają się drogi znaczenia podstawowego.

  • Artykuł

    W ruchu międzynarodowym Warszawa stanowi ważne ogniwo systemu transeuropejskich korytarzy drogowo-kolejowych (Trans European Network – TEN), łączących państwa członkowskie UE.

  • Artykuł

    Organizatorzy ruchu rowerowego

  • Artykuł

    Warszawski Raport Rowerowy jest wydawany w celu promowania ruchu rowerowego jako alternatywnego środka transportu i informowania o realizacji Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne w tym zakresie. Jest to cykl publikacji podsumowujących działania miasta w zakresie rozwoju transportu rowerowego.

  • Artykuł

    Idea roweru publicznego powstała w miastach w wyniku podjęcia realizacji polityk transportowych zrównoważonego rozwoju. W obowiązującej w Warszawie „Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne” jednym z zadań jest promowanie ruchu rowerowego. Celem realizacji tego zadania jest ograniczenie natężenia ruchu samochodowego, szczególnie w obszarze śródmiejskim, poprzez stworzenie atrakcyjnych warunków zachęcających do korzystania z rowerów.

  • Artykuł

    Część miejskich parkingów rowerowych tworzy tzw. system B+R (bike and ride) pozwalający na zaparkowanie roweru na przystankach komunikacji publicznej i kontynuowanie podróży metrem, koleją, tramwajem lub autobusem.

  • Artykuł

    Projekt budowlany infrastruktury drogowej składany jest do Biura Polityki Mobilności i Transportu (BPMiT) Urzędu m.st. Warszawy. Projekt jest przekazywany do Wydziału Stałej Organizacji Ruchu (WSOR), Sekcji Geometrii Drogi w BPMiT w celu uzyskania opinii na temat rozwiązań geometrycznych.

  • Artykuł

    Historia budowy parkingów P+R (Park and Ride, Parkuj i Jedź) rozpoczęła się od uchwalenia w 1995 roku „Polityki transportowej dla m.st. Warszawy”. System ten określono jako „(…) jedno z narzędzi do ograniczenia ruchu samochodów osobowych w centrum przy priorytecie dla transportu publicznego (…)”.

  • Artykuł

    W 2005 roku wznowiono, po wielu latach przerwy, pasażerski transport wodny. Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. uruchomiły tramwaj wodny pierwotnie na trasie Stare Miasto – Most Poniatowskiego.

  • Artykuł

    W Warszawskim Węźle Kolejowym zbiegają się linie kolejowe o znaczeniu państwowym i lokalnym. Ze względu na warunki techniczne i bezpieczeństwo ruchu dzielą się one na linie magistralne, I-rzędne, II-rzędne i III-rzędne.

  • Artykuł

    Pierwsze plany budowy metra w Warszawie datowane są na lata 20-ste XX wieku. Projekt zakładał budowę dwóch krzyżujących się linii: pierwszej – biegnącej od Pl. Unii Lubelskiej na Muranów (oś północ-południe) i drugiej - łączącej Wolę z Pragą (oś wschód-zachód).

  • Artykuł

    Programy rozwoju infrastruktury rowerowej to dokumenty określające plany inwestycyjne miasta w zakresie rozwoju sieci dróg rowerowych w mieście, przygotowywane są na daną perspektywę finansową UE.

  • Artykuł

    Według stanu na kwiecień 2019r. system komunikacji tramwajowej w Warszawie składa się z 26 linii tramwajowych, obsługiwanych przez Spółkę Tramwaje Warszawskie. Łączna długość linii tramwajowych wynosi ok. 356 km, natomiast średnia długość linii tramwajowych wynosi ok. 14 km

  • Artykuł

    W Warszawie obowiązuje Zarządzenie Prezydenta m.st. Warszawy nr 5523/2010 ze zm. określające działania na rzecz rozwoju ruchu rowerowego oraz określające Standardy projektowe i wykonawcze dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie.

  • Artykuł

    W celu sprawdzenia stopnia realizacji Strategii Transportowej, trzy lata po jej uchwaleniu, Biuro Polityki Mobilności i Transportu (dawne Biuro Drogownictwa i Komunikacji) zleciło w 2012 roku wykonanie opracowania pn. „Ocena realizacji Strategii Transportowej m.st. Warszawy”.